Szczep "Pokolenie JP2"

Szczep "Pokolenie JP2"


Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Jaśka
2012-05-27 18:43:00

Ja w ZHR miałam takie:
- Mały Książę *
-Igiełka *
-Eskimoska *
-Saneczkarka *
-Dobry Duszek *
-Przyjaciółka Zwierząt *
-Cukierniczka *
-Śpiewaczka *
-Sobieradzik Obozowy *
- Flaga *
-Pląsik *
-Jadwiga *

Edyta
2010-03-04 13:36:58

PŁYWAK
1. Skoczył do wody z wysokości 0.5 m, wyszedł z wody na łódź lub tratwę, wyjął z wody przedmiot wielkości menażki z głębokości 2m.
   2.   Przepłynął 50 m stylem dowolnym, utrzymał się na wodzie przez piętnaście minut.
   3.   Przepłynął 20 m w ubraniu.
   4.  Uczestniczył w organizowaniu harcerskich zawodów pływackich, nauki pływania lub zorganizował dla młodszych (pod opieką instruktora) grę lub zabawę w płytkiej wodzie.
   5.Posłużył się kamizelką i kołem ratunkowym.

zadania mogą się zmienić w zależności od opiekuna i ratownika
najlepiej taką sprawność robić na obozie

Edyta
2010-02-15 20:57:04

Mistrzowską jest EKUMENISTA

   1.Umie wyjaśnić, czym jest ekumenizm. Zna istotne różnice między najważniejszymi wyznaniami chrześcijańskimi (katolicyzm, prawosławie, protestantyzm).
   2.Zorganizowała/ał w zastępie lub w drużynie dyskusję z udziałem przedstawicieli różnych wyznań chrześcijańskich.
   3.Wzięła/ął udział w spotkaniu ekumenicznym (np. w Taize) lub w obchodach Tygodnia Modlitw o Jedność Chrześcijan. Nauczyła/ył się trzech kanonów śpiewanych przez braci z Taize.
   4.Zapoznała/ał się z nauczaniem Jana Pawła II na temat dialogu ekumenicznego.
   5.Umie przygotować modlitwę ekumeniczną dla zastępu (drużyny, obozu, na biwaku) np. na zakończenie dnia.

Kolejne to
LOGISTYK
   1.      Odpowiadał/a za logistyczne przygotowanie obozu, przeprowadzając zwiad i organizując zaplecze dla obozu, przygotował/a niezbędne dokumenty.
   2.      Pełnił/a funkcję kwatermistrza/kwatermistrzyni lub zaopatrzeniowca na obozie.
   3.      Przygotował/a preliminarz i współuczestniczył/a w rozliczeniu obozu.
   4.      Podsumował/a roczną działalność drużyny/szczepu pod względem organizacyjnym: przeprowadził/a 
            inwentaryzację, ocenił/a ilościowo i jakościowo zaplecze sprzętowe, skontrolował/a i uzupełnił/a dokumentację.
            Wnioski i propozycje przedstawił/a radzie drużyny /szczepu.
   5.      Wyznaczył/a sobie dodatkowe zadania mistrzowskie.

WYBORCA
   1.     Wyraziła/ił i uzasadniła/ił swoje zdanie na temat udziału obywateli w formach demokratycznego sprawowania władzy samorządowej i państwowej. Zna istotę społeczeństwa obywatelskiego.
   2.    Potrafi wskazać, na czym polega samorządność drużyny w realizacji zadań.
   3.   Prześledziła/ił programy partii politycznych w Polsce, zwracając uwagę na główne problemy społeczne, na które one odpowiadają. Zapoznała/ał się z układami sił partyjnych w Niemczech, Anglii i Francji oraz w innych, budzących zainteresowanie, krajach.
   4. Wzięła/wziął udział w wyborach do samorządu uczniowskiego lub władz samorządowych i państwowych.
   5.  Rozumie mechanizmy sprawowania władzy w państwie demokratycznym, rolę wyborów i zasadę pomocniczości państwa

 

RZECZNIK HARCERSTWA
   1. Przeczytała/ał 3 pozycje książkowe dotyczące przekazywania informacji.
   2. Poznała/ał specyfikę strony internetowej ZHP, śledziła/ił na bieżąco informacje dotyczące ZHP.
   3. Napisała/ał artykuł do lokalnej gazety o przebiegu dowolnego przedsięwzięcia hufca, chorągwi.
   4.Zaprosiła/ił lokalnych dziennikarzy i opiekowała/ał się nimi w czasie imprezy hufca.
   5.      Ukończyła/ył warsztaty dziennikarskie. Uczestniczy w pracach zespołu promocji i informacji w hufcu lub w chorągwi.

WYDAWCA
   1. Poznała/ał pracę redakcji gazety lub wydawnictwa książkowego.
   2. Rozróżniła/ił rodzaje czcionek drukarskich i typy edytorów komputerowych, stosując je w swojej gazecie lub publikacjach książkowych.
   3. Złożyła/ył na komputerze gazetę lub inną publikację.
   4. Rozprowadzała/ał wydawnictwa przygotowane przez drużynę, hufiec.


takie są moje propozycje na sprawność mistrzowską dla dh. Heleny :D

Agata
2010-02-15 19:21:11

bo ja się wstydze ;P

d.Helena
2010-02-15 18:58:43

Ja też jestem dumna ze swojej sprawności  scytyjki, mimo  wielu posiadanych. Samo imię "zwinna łania" mówi o czymś co nie ? a w tym roku Edzia zdobywamy kolejny grot choćby  druh Marian kazał nam na kolanach iść pod górkę  po kolejny grot. Damy radę i zdobędziemy !!!! A może mi ktoś podpowie jaką zrobić sprawność mistrzowską? Znacie mnie trochę wiecie nad czym muszę popracować proszę o rady porady plisssssss!!!!!

Edyta
2010-02-15 17:09:44

a co tak mało sprytności siostro wędrowniczko

Agata
2010-02-15 15:04:39

ha ha , teraz ja :D

BS Lednica 2008,2009
BS Giżycko 2009

-światełko betlejemskie
-sanitariuszka (hahaha)
-rowerzystka czy jakoś tak
-pani domu
-jakaś niedoszła szlaku JP II

:D

Edyta
2010-02-15 14:39:13

http://miniportal.harcerski.pl/sprawnos … rskie.html
na tej stronie każdy powinien znaleźć sprawność taką odpowiednią dla siebie

na moim rękawie nie widać zbyt wiele sprawności co nie znaczy, że wcale ich nie posiadam
otóż mam takowe, a wśród nich są:
-Białe Służby -czyli pełnienie służb na ważnych uroczystościach i większy imprezach
                    m.in. na Lednicy 2006,2007,2008,2009
                            w Białymstoku na beatyfikacji ks. Michała Sopoćki
                            w Giżycku na 1000lecie śmierci św. Brunona

-najważniejsza dla mnie i z największym wysiłkiem zdobyta sprawność czyli SCYTYJKA
  Tak zaszczyt bycia wojowniczką z "Orlego Gniazda" kopnął mnie ale na to trzeba było zasłużyć i się wysilić
     -milczek, głodzik i nocka w lesie (ciężko ale jak się wytrzyma to, a satysfakcja ogromna pozostaje)
     -przygotowanie łuku i strzały (tak gorzej było strzelać)
     -przygotowanie ryby (było wesoło i sympatycznie)
     -oczyszczanie brzegu jeziora, pilnowanie bazy gdy nikogo tam nie było (sama przyjemność)
     -celne strzelanie do celu (niesamowity odrzut broni)
     -uwicie wianka (jak rusałki)
     -przejście przez obrzęd (do końca życia tego nie zapomnę)
     -wybranie sobie indiańskiego imienia (najgorsze z możliwych zadań)
  w gronie wojowników mogą się znaleźć osoby, które ukończyły 16 lat i mają złożone Przyrzeczenie Harcerskie
  i tą sprawność można zdobyć tylko w Opartowie pod czujnym okiem wodza czyli dh. Mariana

-Strażnik Światełka Betlejemskiego czyli znajomość historii i haseł, które wraz z Światełkiem wędrują, roznoszenie
światełka po domach, instytucjach i urzędach

-Przyjaciel zwierząt, znawca zwierząt

-Wodzirej

-Planista

-Artystka

-Mistrzyni Musztry

no to kilka ciekawszych sprawności które posiadam i zdobywam nowe m.in. ekumenisty i pogranicznika oraz jak wódz pozwoli 2 grot

jadzia:*
2010-02-14 20:35:02

musze zdobyć dwie sprawności i niewiem jakie mozna podsuncie jakis pomysl

Kubuuś
2010-02-14 10:37:53

to tak.. ja ze swojej strony polecam dla chłopcow sprawnosci spotrowe, gdyz kazdego chlopaka to nie interesuje.. np. ja posiadam sprawnosc siatkarza ktora zdobyłem na rajdzie. spr. 2- gwiazdkowa.. latwe zadania.. mozna oczywiscie sprawnosc koszykarza piłkarza. zamierzam zdobyc tez plywaka ale to w swoim czasie.. tak wiec chlopcom najbardziej moim zdaniem odpowiadały by sprawnosci spotrowe chociaz również nie nalezy zapominać o innych ciekawych sprawnościach.

Edyta
2010-02-13 15:06:49

tak się zastanawiałam kto i ile sprawności posiada...
Piszcie jakie macie sprawności, jak je zdobywaliście, a nóż może ktoś będzie chciał podobną zdobyć?

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Chełmno przegrywanie kaset vhs łódz